La începutul lunii octombrie ar trebui să înceapă un nou sezon
din baschetul feminin românesc după o pauză forţată de 7 luni de zile. Pentru
organizarea competiţiilor de seniori în sălile de sport, Federaţia Română de
Baschet a propus un set de măsuri prevăzute în prezentul Protocol Medical, care
au ca scop reducerea la maxim a riscului de apariţie a unui focar de COVID-19 în rândul echipelor.
Reluarea competiţiilor de baschet se va face dupa ce
echipele participante au avut un program minim de pregătire 4 săptămâni, cu
respectarea Ordinului comun al MTS si MS.
Echipele de seniori participante în Ligile Naţionale de Baschet Feminin vor efectua periodic, la fiecare 14 zile, testări RT-PCR Covid-19. Prezentarea echipelor se va face conform protocolului de joc, dar fără interactiune fizică, evitându-se şi ceremonia de strângere de mână între participanţi la inceputul meciului.
Organizatorul va stabili un orar al sosirilor şi plecărilor.
Se realizează obligatoriu şi un circuit oficial în sala de sport – intrarea se
face pe una dintre porţile de acces, iar plecarea este organizată pe o alta
poartă de acces. Sosirea şi plecarea echipelor – cele doua echipe vor ajunge la
teren decalat, dupa un orar prestabilit (o diferenţă de 10 minute între ele;
iniţial, ajunge la teren echipa B, iar ulterior echipa A, tocmai pentru a se
evita o aglomerare la intrarea în sală; la fel se procedeaza şi la plecare,
imediat după meci.
Pentru organizarea meciurilor din cadrul LNBM se va face următoarea delimitare a zonelor de la terenul de joc: Zona 1 - Zona oficială a terenului de joc. Aceasta va cuprinde terenul oficial de baschet şi împrejurimile acestuia pe o distanţă de minim 3-4 metri de la liniile de tuşă şi până la tribune, precum şi masa oficială şi băncile tehnice de rezervă. Zona 2 - Zona tribunelor şi anexelor din sala de sport. Aceasta cuprinde o zona limitrofă terenului de joc – tribune, spaţii tehnice şi administrative.
Limitarea numarului de persoane care au acces în cele două zone din sala de sport, astfel:
Zona 1: maxim 55 de persoane (24 sportivi; 12 membri staff; 11 oficiali; 4 personal medical/organizare; 4 operatori TV)
Zona
2: maxim 20 persoane (10 reprezentanti FRB şi personal
administrative-organizatoric; 5 reprezentanţi ISU, paza, administrativ; 5
reprezentanţi mass-media.)